Bine de știut

Necesitatea îndepărtării molarilor de minte

Molarii de minte erup între 18 şi 25 de ani (uneori chiar mai târziu) când toţi ceilalţi dinţi s-au fixat deja într-o poziţie precisă. Erupţia acestora poate provoca durere, inflamaţie, înghesuirea celorlalţi dinţi, astfel încât extracţia lor devine inevitabilă.

Când este absolut necesară extracţia molarilor de minte?

Extracţia poate avea loc fie în scop terapeutic, fie în scop preventiv. Când aceasta se face în scop preventiv, păstrăm alinierea şi poziţia celorlaţi dinţi de pe arcadă.

În scop curativ, extracţia este inevitabilă în următorele situaţii:

• Aglomerare dentară – necesită extracţia molarilor de minte deoarece poate îngreuna igiena dentară de zi cu zi sau interfera cu mişcările masticatorii normale;
  • Corodarea dintelui adiacent: un molar de minte, încă inclus în gingie, împinge cu violenţă rădăcinile celui mai apropiat dinte, producând inflamare şi durere accentuată, astfel încât singura soluţie este extracţia;
  • Infectarea puternică, apariţia cariilor, a pulpitei, a abcesului sau a granulomului molarului de minte – în astfel de cazuri, extracţia dintelui infectat se dovedeşte a fi singura soluţie potrivită. O obturaţie (plombă) sau o devitalizare ar fi în acest caz ineficientă;
  • Incluziune dentară – creşterea măselei de minte este blocată de gingie, rămânând prinsă în interiorul osului mandibular sau maxilar. Această condiţie expune dintele la infecţii, carii, abcese şi chisturi;
  • Inflamarea gingiei, cauzată de malpoziţia măselei de minte;
  • Durere cronică de dinţi, provocată de presiunea exercitată de măseaua de minte asupra dintelui vecin;
  • Pericoronarită dentară – o măsea de minte eruptă parţial poate provoca o inflamaţie gingivală acută, dureroasă.

După extracţia molarului de minte, există numeroase indicaţii şi contraindicaţii pe care medicul stomatolog vi le va face cunoscute în momentul intervenţiei.

Pentru o vindecare optimă şi o regenerare osoasă solidă, la clinica Crystal Dental Clinic folosim cu rezultate remarcabile cele mai noi tehnologii: laserterapia, PRGF Endoret şi conul de colagen post-extracţional, un pansament nativ resorbabil care este totodată şi o matrice naturală ce furnizează structura formării de os nou.

Distribuie pe Facebook
Distribuie pe WhatsApp
Distribuie pe LinkedIn
Distribuie pe Email
Distribuie pe Facebook
Distribuie pe WhatsApp
Distribuie pe LinkedIn
Distribuie pe Email

Te-ar mai putea interesa:

Chirurgia Ortognată

Chirurgia ortognatică este o intervenție de corectare a poziției defectuoase a maxilarului sau mandibulei, care, netratată poate provoca multiple afecțiuni în timp, de la aspectul fizic,

Citește mai departe

Bună!

Numele meu este Camelia și te voi contacta de îndată ce vei completa formularul ☺️

Prin intermediul acestui formular te poți programa pentru un tratament stomatologic, pentru a-ți achiziționa unul dintre abonamentele noastre sau pentru a beneficia de una dintre promoțiile noastre disponibile acum.