Tot ce trebuie să știi despre eruptia dentară

Erupția dentară reprezintă o etapă importantă din viața bebelușilor, dar și a copiilor. Această etapă reprezintă un motiv de bucurie, dar și de îngrijorare pentru părinți, din cauza durerilor gingivale și disconfortului pe care îl resimte bebelușul. Este o perioadă plină de provocări, dar și de necunoscute. Îți vom prezenta mai jos câteva detalii importante despre erupția dentară.

La ce vârstă apare erupția dentară?

Primii dințișori ai celui mic apar de obicei în intervalul de vârstă 6-12 luni. Erupția dentară continuă până la vârsta de 2 ani sau 2 ani și jumătate, când cel mic are toți incisivii, molarii și caninii. Nu este o regulă generală ca erupția dentară să apară la 6-12 luni. La unii copii, dințișorii pot erupe și de la 3 luni sau chiar și mai târziu, la un an și jumătate.

Cum îți dai seama că are loc erupția dentară?

Semnele unei erupții dentare sunt ușor de identificat, iar părinții își vor da seama că cel mic se confruntă cu acest disconfort. Iată care sunt acestea:

• Gingii inflamate și sensibile
  • Dureri gingivale, pe care cel mic le exprimă prin plâns și iritabilitate
  • Nevoia de a mesteca diferite obiecte tari sau jucării
  • Refuzul de a mânca
  • Febră
  • Probleme cu somnul
  • Iritații ale pielii feței sau bărbiei
  • Salivare excesivă

Cum poți calma durerile provocate de erupțiile dentare

Cei mici sunt destul de sensibili, ba chiar suferă de o stare de agitație și nervozitate atunci când apare erupția dentară. Iată câteva metode prin care poți calma durerea celui mic:

• Jucării gingivale – acestea se țin la congelator, și reprezintă un remediu bun împotriva durerii
  • Geluri gingivale – sunt ideale pentru a calma gingiile iritate ale copilului
  • Masajul gingival – se recomandă folosirea unui degetar de silicon pentru masa gingiile dureroase

Știm că este o perioadă dificilă pentru cel mic, iar erupția dentară nu trebuie neglijată. Specialiștii Crystal Dental Clinic recomandă ca părinții să îi fie alături bebelușului, să îi ofere atenție și grijă sporită.